Sunday, March 8, 2009

308 - We are not there yet. 路途还遥远

It is a long march, it is a long journey。

We have started stepping onto the right track since 308.

Some said 308 is disastrous, some feel otherwise.

For me, it is a small step towards a just society, it is big step in Malaysia politics.

Yes, we have had roller-coaster ride, and thunderstorm ahead.

But are we going to turn back? Are we going to turn away? Are we going to allow some who wanted to continue harvesting from all of us by torturing our body and soul?

For me, I will not.

I will not turn back, I won't turn like Dolah, and I won't allow anyone who wanted to sit on top of our heads milking our very last drop of sweat and blood for their Rolls Royce, RM5million paycheck, and BIG diamond on the sole of the fat lady's shoes.

I will not.

WILL YOU?


这是一个长征,是一个遥远的路途。

在308,我们踏上了正确的第一步。

有人说308是一个灾难,但也有人认为是个好事。

对于我,它是朝向公平社会的一小步,是人民醒觉的一大步。

是的,我们因此经历了过山车似的路途,而且暴风雨就在前头。

不过我们是不是因此而回头?我们是不是要掉头走?我们是不是要容许他们继续不断的折磨我们的身心来获取他们的利益?

我不会

我不会回头,我不会像Dolah一样掉头走,我更加不会让任何人坐在我们的头上,为了他们的大洋房大房车、五百万年薪、还有那胖女人脚下镶有大钻石的鞋跟而将我们的血汗抽干。

我不会

你呢?

No comments:

Post a Comment